Квест-технології як засіб активізації навчальної діяльності учнів на уроках іноземної мови

На виконання плану роботи Навчально-методичного центру ПТО у Донецькій області на 2019 рік на базі Покровського професійного ліцею відбулася панорама творчого викладача іноземної мови на тему: «Використання квесту як засобу активізації навчальної діяльності учнів на уроках іноземної мови».

Практичну частину даного заходу для викладачів іноземної мови Покровського методичного об’єднання представила Марина Жибінкас. Вона провела показовий урок-квест з англійської мови “English Star-2019” з використанням ігрових технологій як одним із ефективних методів активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках англійської мови.

Структура гри, її смисловий зміст і правила дали можливість стимулювати пізнавальну і творчу активність учнів, постійно змінюючи різні види діяльності, що сприяло систематизації й узагальненню знань, умінь і навичок з певних тем;  активізації діяльності гравців, розвитку логічного і критичного мислення, пам'яті, уваги, вміння отримувати і використовувати інформацію; вдосконалювати орфографію та лексику, уміння аргументувати та використовувати повні речення у мовленні; розвивати усне і писемне мовлення учнів; виховувати бажання здобувати нові знання, підсилювати інтерес до англійської мови.

Представлений захід продемонстрував принцип спрямованості навчання на комплексне рішення завдань уроку, принцип доступності навчання. Активність і самостійність учнів досягалась за допомогою питань, керування навчанням учнів відбувалось за схемою: викладач – учень, учень – учень. Діяльність учнів здійснювалася на дев’яти станціях квесту. Можливість використання квесту на уроках демонструвалася на прикладі двох команд з капітанами на чолі.

Присутні на заході колеги при обговоренні відмітили, що структура квесту повністю відповідає логічному проведенню уроку-квесту, створює всі необхідні умови для повторення і закріплення мовних знань.

Організація активного мислення простежувалась на всіх етапах уроку-гри. Індивідуальні, групові, фронтальні форми організації навчальної діяльності стимулювали пізнавально-творчий інтерес учнів.

Учні на уроці були активні, уважні, працьовиті, відповідали повними реченнями. Викладачем була чітко поставлена мета уроку - виховувати в учнів бажання практично використовувати набуті та здобувати нові знання з англійської мови, розвивати їхню увагу і пам'ять, узагальнити вивчений матеріал. І це досягнуто. На уроці вдало були використані інтерактивні методи навчання (робота в малих групах), технологія «Створення ситуації успіху»,технологія співробітництва. Учні вдосконалювали свої знання з орфографії у вправі з пазлами, в складанні слів з поданих літер, писали вірші до складених рим, розвивали слухову та зорову пам’ять під час виконання вправи «Правда-неправда» та виконання самостійно складеної пісні,  виконували різнорівневі ігрові завдання у командній роботі. Протягом уроку кожна команда отримувала зірку за правильну відповідь. У кінці уроку всі отримані зірки були підраховані капітаном команди, це і визначило перемогу однієї команди над іншою. Робота учнів коментувалася, заохочувалася.

Теоретичну частину панорами продовжила Олена Павленко, викладач Селидівського професійного ліцею. На прикладі ведення педагогічного портфоліо викладача, вона поділилася власним досвідом використання різних педагогічних технологій з метою активізації розумової діяльності учнів, роблячи акцент при цьому на практичність даних методів.

Молоді, але дуже перспективні творчі викладачі Катерина Суркова (ДНЗ "Мирноградський професійний гірничий ліцей") та Ірина Бобриш (Курахівський професійний ліцей) освітили теоретичні аспекти проведення квесту з англійської мови як одного з ефективних засобів пізнавально-навчальної діяльності учнів на уроках, а напередодні Дня Святого Валентина особливо доречні квест-технології і в позакласних заходах. 

Під час обговорення панорами і практичної діяльності викладачів, завідувач кабінету загальноосвітньої підготовки НМЦ ПТО у Донецькій області, Тетяна Васюхно підкреслила важливість правильного вибору форм і методів проведення уроків. Вони завжди мають бути доречними, як ось сьогодні переглянутий урок узагальнення і систематизації навчальних досягнень учнів – квест-технологія в даному випадку дуже ефективна, але дієва вона буде лише за умови кропіткої повсякденної роботи. Такий приклад сьогодні показала Марина Жибінкас. Також завідувач звернула увагу викладачів на необхідність впровадження в роботу другої іноземної мови, адже до закладів професійної (професійно-технічної) освіти вже прийшли учні, які у школах навчалися за новим Державним стандартом і переважна більшість з них вивчала дві іноземні мови. Також викладачі обговорили нові підручники для 10 класу, які останнім часом надходять до бібліотек закладів.

Високу оцінку панорамно представленій роботі викладачів дав в.о. директора ліцею, викладач французької і англійської мови Леонід Костиря та Алла Данилова, викладач Костянтинівського професійного будівельного ліцею, яка була присутня на заході як експерт.

      Всі учасники заходу висловили щиру вдячність організаторам панорами і педагогічному колективу ліцею за надану можливість плідно поспілкуватися  й обмінятися цінним досвідом. 

 

Перемога команди

Маріупольського професійного ліцею сфери послуг і торгівлі

з районних змаганнях з волейболу

       12.02.2019 року на базі Маріупольського професійного ліцею пройшли районні змагання з волейболу серед юнаків 2000- 2003 року народження.

Команда МПЛСПіТ зайняла II місце. Вітаємо переможців!!!

Чернявський Дмитро - капітан команди

Скляров Данило

Кія Олексій

Губа Андрій

Петрук Олександр

Король Андріан

НАШІ ХЛОПЦІ - МОЛОДЦІ!!!

Четвер, 14 лютого 2019 08:36

ПЕДАГОГІЧНА МАЙСТЕРНІСТЬ

ПЕДАГОГІЧНА МАЙСТЕРНІСТЬ

«Ми мусимо навчитися чути себе українцями».

І. Франко

На виконання плану роботи Навчально-методичного центру ПТО у Донецькій області на 2019 рік, на базі ДПТНЗ «Краматорський центр професійно-технічної освіти» 13 лютого 2019 року проведено методичний турнір викладачів суспільних дисциплін Краматорського методичного об’єднання. Метою даного заходу, в першу чергу, було ознайомлення з досвідом роботи викладача історії та правознавства Ірини Отоси, яка у 2018/2019 н. р. атестується атестаційною комісією департаменту освіти і науки Донецької облдержадміністрації.

В.о. директора ДПТНЗ «Краматорський центр ПТО» Діана Александрова привітала гостей центру – учасників заходу, побажала цікавої і плідної роботи та висловила сподівання, що підготовлений Іриною Олександрівною захід не залишить байдужим нікого з присутніх.

Відкрила засідання методичного об’єднання та презентувала програму заходу профільний методист кабінету загальноосвітніх дисциплін НМЦ ПТО у Донецькій області Людмила Кравченко.

Творчий портрет викладача Отоси Ірини Олександрівни представила методист центру Лариса Мірошниченко.

Викладач – Ірина Отоса в першій (теоретичній) частині методичного турніру виступила з узагальненим досвідом своєї роботи з питання впровадженняінтерактивних вправ та ігор на уроках історії, а під час практичної частини – провела позакласний захід для учнів-першокурсників – «Європейські перегони».

На теперішній час дуже важливо не тільки зацікавити учнів, а зробити так, щоб вони любили історію, а для цього необхідно наблизити їх до такого навчального середовища, у якому б вони почувалися комфортно, затишно, могли б вчитися і фантазувати, вільно творити.

Правильно сконструйована гра більш, ніж будь-яка діяльність, дозволяє розвивати самостійність, враховуючи вікові особливості учнів.

Ігрова діяльність на уроках сприяє підвищенню зацікавленості до предмета і полегшує засвоєння складних теоретичних понять. Таким чином, гра, яка є необхідністю та основним видом діяльності, одночасно стає головним засобом і навіть умовою інтелектуального розвитку учня. Й сьогоднішній захід був яскравим прикладом цього.

Учні з великим ентузіазмом проявляли свої знання та вміння, здібності, кмітливість для досягнення перемоги. Педагогічний працівник, Отоса Ірина Олександрівна, доклала велику кількість педагогічної майстерності, всебічної обізнаності для проведення на високому рівні позаурочного заходу «Європейські перегони», на якому панувала творча, доброзичлива атмосфера.

Даний захід, який мав на меті узагальнити й систематизувати вивчений матеріал з історії України та всесвітньої історії, розширити знання учнів про Європу і країни, що входять до складу ЄС і проводився у формі гри, сподобався не лише учням, а й викликав азарт у присутніх викладачів, адже питання гри були доволі цікавими і досить різноманітними.

Після обговорення викладачами заходу та обміну думками з приводу використання ігрових технологій на уроках історії, методист НМЦ ПТО у Донецькій області Людмила Кравченко підвела підсумки методичного турніру, а також звернула увагу присутніх на актуальні поточні питання щодо роботи викладачів суспільних дисциплін у ІІ семестрі 2018/2019 навчального року.

Наприкінці засідання методичного об’єднання викладачі висловили щиру вдячність господарям за створені затишні та комфортні умови для роботи, а Ірині Отосі – за чудову роботу з організації та проведення позаурочного заходу і за подаровані колегам позитивні емоції та приємні враження.

 

У Маріупольському вищому металургійному професійному училищі відбулася конференція «Сучасне матеріалознавство»

 

   13 лютого 2019 року в Маріупольському вищому металургійному професійному училищі, в рамках заходів присвячених «Тижням методичних комісій спецтехнологій – 2019» відбулась технічна конференція «Сучасне матеріалознавство».

Учні групи № 41 спеціальності «Металургія», спеціалізація «Обробка металів тиском», та групи № 21 професія «Оператор поста керування станом гарячої прокатки та холодного прокату» представили цікаві доповіді: «Графен - виробництво, властивості та перспектива застосування» (Охріменко Е., Яркін Я., Черняков В.,), «Матеріали з ефектом пам'яті форми» (Бездушний Д., Ємельянченко О.) та інші.

Студенти зробили захоплююче представлення власних проектів та показали вражаючи експерименти з матеріалами які досліджували.

         Відеоролики та мультимедійні презентації нікого не залишили байдужими! Конференція проводилась у рамках експериментальної роботи з дисципліни «Основи металознавства» та «Технологія металів», «Матеріалознавства».

           Керівники: Кокарева Т.В., Рязанцева Г.І., Коміссаренко А.А., Уніят М.А.

 

У Маріупольському вищому металургійному професійному училищі пройшов Конкурс професійної майстерності «Кращий верстатник широкого профілю 2019»

         13 лютого 2019 року у Маріупольському вищому металургійному професійному училищі відбувся конкурс професійної майстерності серед учнів І курсу за професією «Верстатник широкого профілю».

        У конкурсі приймали участь учні першого курсу:

Волошин Д., Юрчук Д. – учні групи 16.

Коваленко Ю., Ільченко А. – учні групи ТУ- 6.

Конкурс проходив в два етапи:

  1. Теоретична частина – тестування (кабінет спецтехнології).
  2. Практична частина – виготовлення деталі «Навіс» (у верстатних майстернях МВМПУ).

Учні показали високий рівень професійних навичок під час проходження практичного завдання та тестування.

      За результатами конкурсу «Кращий верстатник широкого профілю 2019» місця були розподілені наступним чином:

І місце – Волошин Дмитро.

ІІ місце – Юрчук Дмитро.

ІІІ місце – Ільченко Андрій.

ІV місце – Коваленко Юлія.

       Конкурс проводив майстер виробничого навчання – Сирцова Лариса Олександрівна та викладач спецтехнології – Деревяшкіна Марина Миколаївна. 

Успішна реєстрація для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні у ДПТНЗ «Краматорський центр професійно-технічної освіти»

 

У 2019 році державну підсумкову атестацію з української мови і літератури, математики або історії України у формі зовнішнього незалежного оцінювання проходитимуть учні ЗП(ПТ)О.

5 лютого 2019 року у ДПТНЗ «Краматорський центр професійно-технічної освіти» стартувала реєстрація учнів, які цього року завершуватимуть здобуття повної загальної середньої освіти, для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні.

Скориставшись сервісом «Зареєструватися», розміщеним на веб-сайті Українського центру, створили реєстраційні картки для учнів випускних груп. Загальна кількість зареєстрованих учасників зовнішнього незалежного оцінювання склала 58 учнів. Педагогічні працівники МК «Комп’ютерні технології» керували реєстрацією учнів. Майстри виробничого навчання заздалегідь підготували комплекти реєстраційних документів: дві фотокартки розміром 3х4, що відповідають досягнутому віку, зробили копію паспорта (сторінки з фотокарткою, прізвищем, ім’ям та по батькові) і подали їх особі, відповідальній за реєстрацію в Центрі.

Оперативне спрацювання - залог своєчасного відправлення пакета документів для реєстрації до регіонального центру. Важливо зазначити, що реєстраційні документи в регіональних центрах опрацьовуються по мірі надходження. Обробка реєстраційних документів триває не довше 10 робочих днів із моменту їхнього надходження до регіонального центру.

Підтвердженням факту реєстрації для участі в зовнішньому оцінюванні буде Сертифікат, який надішлють в індивідуальному конверті разом із реєстраційним повідомленням учасника зовнішнього незалежного оцінювання та інформаційним бюлетенем «Зовнішнє незалежне оцінювання. 2019 рік». Індивідуальні конверти особам, які проходять ДПА у формі ЗНО, отримає наш навчальний заклад.

На сайті Українського центру для кожного учасника ЗНО буде створена інформаційна сторінка, доступ до якої здійснюється за номером Сертифіката та пін-кодом, указаним у ньому. До 30 квітня 2019 року зареєстровані учасники зможуть завантажити зі своїх інформаційних сторінок запрошення-перепустки, де буде зазначено час і місце проведення тестувань.

Залишається тільки побажати успіху нашим учням та отримання максимально високих балів!

Профілактика емоційного виснаження у педагогічному колективі Маріупольського професійного ліцею автотранспорту

Те, що ви можете сприймати спокійно,

більше вами не керує.

                                                                 Конфуцій

Професія «людина-людина» потребує багато емоційних виснажень, нервової витримки та постійної взаємодії із людьми. Іноді потрібно зупинитися та розвантажитись. На жаль, педагоги не завжди дбають про себе, віддаючи багато енергетичних витрат роботі.

Тому практичний психолог Маріупольського професійного ліцею автотранспорту провела для педагогів ліцею тренінг-семінар «Профілактика емоційного виснаження у педагогічному колективі».

Мета тренінгу:

1. Мобілізація психологічного здоров'я співробітників.

2. Ознайомлення співробітників із прийомами боротьби зі стресом і прокрастинацією.

3. Збір інформації для проведення корпоративних заходів, поліпшення мікроклімату, створення умов для сприятливого робочого середовища.

Завдання тренінгу:

1. Зниження рівня емоційної напруги співробітників, емоційна розрядка.

2. Планування за допомогою «мозкового штурму» заходів з профілактики емоційного вигорання.

3. Підвищення рівня згуртованості колективу.

4. Знайомство з поняттям емоційного вигоряння і його наслідками.

5. Вивчення поняття «психосоматика» і його значення для життєдіяльності людини.

     В цей день викладачі не навчали, як зазвичай, а вчилися самі, вчилися відпочивати. З теорії вони дізналися основні фактори емоційного вигорання та як ці фактори проявляються. На практиці – досліджували себе, розробили власний план емоційної розгрузки та просто вчилися відпочивати.

      12 лютого 2019 року на базі Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Донецькій області відбулося засідання творчої групи з розробки завдань ІІ (обласного) етапу Всеукраїнського конкурсу  фахової майстерності серед учнів ЗП(ПТ)О з професії «Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва» за участю Тетяни Долініної, завідуючої кабінетом професійної підготовки НМЦ ПТО у Донецькій області, старшого майстра Великоновосілківського професійного ліцею Анатолія Черненко, викладача Сіверського професійного ліцею Олексія Лемішка та  майстра виробничого навчання Сіверського професійного ліцею Василя Юристовського, які прибули на засідання зі своїми пропозиціями щодо проведення теоретичного та практичного турів Конкурсу.

    Свої пропозиції, щодо проведення Конкурсу також надіслали майстер виробничого навчання Олександрівського професійного аграрного ліцею Микола Пшиченко та викладач Волноваського професійно-технічного училища Володимир Комар, які з поважних причин не мали змоги прибути на засідання.

         Учасники засідання обговорили всі пропозиції надані на розгляд засідання та визначилися з основними питаннями теоретичного туру, завданнями практичного туру та критеріями їх оцінювання.

         НМЦ ПТО у Донецькій області висловлює подяку всім членам творчої групи за плідну роботу з розробки завдань Конкурсу та директорам ЗП(ПТ)О: Миколі Малтабар (Великоновосілківський професійний ліцей), Володимиру Стиранцю (Сіверський професійний ліцей), Петру Гончарову (Олександрівського професійного аграрного ліцею), Анатолію Сливному (Волноваське професійно-технічне училище) за створені умови членам творчої групи для розробки пропозицій до завдань Конкурсу та сприяння їх участі в засіданні творчої групи. 

В Маріупольському професійному ліцею сфери послуг 12.02.2019 пройшов захід на тему: «Поведінка в учбових закладах. Негативні впливи шкідливих звичок (куріння, вживання алкоголю і наркотиків) на організм людини і боротьба з ними»для учнів які проживають у гуртожитку та учнів пільгових категорій.

Мета заходу:

- довести до свідомості учнів, що шкідливі звички є основною причиною порушення здоров’я;

- формування в учнів уявлення про згубну дію на організм куріння, вживання алкоголю, наркотичних речовин;

- виховування сили волі для формування корисних звичок та подолання шкідливих;

- позитивне ставлення до здорового способу життя та негативне ставлення до шкідливих звичок.

Лекцію провела інспектор СП Кальміуського ВП ЦВП ГУНП Донецької області Токовая Г.М.

MONnillcomsieneducnillnapnunillprofua bnillptoinuanillpedpressa