Популяризуємо робітничі професії

            Профорієнтаційна робота – невід’ємна складова роботи як усього навчального закладу, так і кожного окремого педагога. Щороку з метою популяризації робітничих професій у підлітковому середовищі та підвищення професійної обізнаності школярів, педагогічний колектив ДПТНЗ «Краматорський центр професійно-технічної освіти» плідно співпрацює з адміністраціями загальноосвітніх шкіл міста Краматорська та області.

            Кожного навчального року педагогами ДПТНЗ «Краматорський центр професійно-технічної освіти» для майбутніх абітурієнтів проводяться профорієнтаційні бесіди, дні відкритих дверей, екскурсії до навчального закладу та на виробництво.

            Та в 2019-2020 навчальному році з ініціативи Міністерства освіти і науки України був започаткований ще один різновид профорієнтаційної роботи – семінари-тренінги профорієнтаційного спрямування, основною метою яких є популяризація робітничих професій серед учнів 8-11 класів закладів загальної середньої освіти.

На виконання листа Міністерства освіти і науки України №5/612-19 від 22.11.2019 року «Щодо проведення семінарів-тренінгів профорієнтаційного спрямування», директор ДПТНЗ «Краматорський центр професійно-технічної освіти» Сорочинський А.В., заступник директора з навчально-виробничої роботи Александрова Д.С. та викладач Зінченко А.С. 13 грудня 2019 року завітали до Краматорської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 30. Через насичений навчальний процес представникам закладу вдалося окремо поспілкуватись з учнями 9-го та 11-го класу.

В ході семінару-тренінгу заступник директора з навчально-виробничої роботи Александрова Д.С. ознайомила учнів з інформацією про стан ринку праці по Донецькій області. Особливий акцент був зроблений на професіях, за якими кожен випускник обов’язково зможе працевлаштуватися у нашому регіоні. До таких професій відноситься верстатник широкого профілю, слюсар із складання металевих конструкцій, електрогазозварник, перукар-модельєр, кухар та інші. В ході бесіди вона зауважила, що кожну з зазначених професій можна отримати у ДПТНЗ «Краматорський центр професійно-технічної освіти».

Однак окрім ознайомлення учнів з найбільш затребуваними у регіоні професіями, було проведено декілька інтерактивних вправ, які допомогли з’ясувати наскільки майбутні абітурієнти обізнані у різновиді робітничих професій, які навчальні заклади та підприємства міста вони знають. Практично усі учні як 9-го, так і 11-го класу знають усі машинобудівні підприємства міста, що певною мірою свідчить про розуміння школярами того факту, що саме сфера машинобудування забезпечує найбільшу кількість робочих місць.

Також була проведена нескладна анкета, основною метою якої було виявлення учнів, схильних до подальшого навчання у сфері професійно-технічної освіти. Відповідно до опрацьованих анкет педагогічний колектив навчального закладу надалі будуватиме профорієнтаційну роботу.

Проведений семінар-тренінг дав зрозуміти, що для того, аби школярі у подальшому свідомо підходили до вибору професії, з ними необхідно тісно контактувати з того самого моменту, коли вони вперше серйозно починають ставити собі питання «Ким я хочу стати?», тобто починаючи з 7-8 класу.

Вівторок, 17 грудня 2019 13:46

Сходами професійної майстерності

Сходами професійної майстерності

      Верстатник широкого профілю – найбільш затребувана професія у сфері машинобудування та усіх галузях виробництва!

      Верстатників можна сміливо порівняти з митцями, адже завдяки роботі за верстатами вони виготовляють справжні витвори мистецтва.

           Задля того, щоб затвердити думки здобувачів освіти про правильність обраного професійного шляху щорічно в ДПТНЗ «Краматорський центр професійно-технічної освіти» проводяться тематичні тижні, присвячені кожній окремій професії. Так, тиждень з 9 по 13 грудня 2019 року став тижнем популяризації професії «Верстатник широкого профілю».

      Впродовж тижня була проведена низка заходів, основною метою яких стало підвищення престижності професії «Верстатник широкого профілю», виявлення серед майбутніх кваліфікованих верстатників найбільш обдарованих, та підвищення зацікавленості здобувачів освіти у саморозвитку та вдосконаленні професійних навичок.

       Початок тижня ознаменувала урочиста лінійка, під час якої не лише майбутні верстатники, а й здобувачі усіх інших робочих професій мали змогу ознайомитися з особливостями та умовами навчання та праці верстатників широкого профілю. Окрім того, в рамках тематичного тижня відбулися конкурси стіннівок, кросвордів та конкурс на кращу презентацію професії.

      Однак, найцікавішою та яскравішою подією тижня став конкурс професійної майстерності серед здобувачів освіти – «Кращий за професією». Участь у змаганні взяли представники І та ІІ курсів.

         На першому етапі конкурсанти демонстрували теоретичні знання, адже питання містили в собі перевірку знань зі спецтехнології токарної справи, матеріалознавства, допусків, техніки безпеки та охорони праці.

       Другий етап конкурсу полягав у виконанні практичного завдання, а саме – у виготовленні на універсальному токарно-гвинторізному верстаті (мод. 16К20) деталей різного рівня складності. При оцінці практичного завдання кваліфікована комісія враховувала не лише якість виготовлених зразків, а й умови дотримання геометричних розмірів, технічних вимог креслення, матеріалознавства та техніки безпеки на робочому місці.

       За підсумками конкурсу комісія дійшла наступних висновків. Усі конкурсанти продемонстрували свої вміння, знання та навички на гідному рівні, однак у кожному конкурсі завжди є переможці.

      Так, серед здобувачів освіти І курсу навчання, група СШП-19, призові місця розподілилися наступним чином:

               І місце – Гриньов Максим;

               ІІ місце – Семенюк Едуард, Бєлік Данило;

               ІІІ місце – Смирнов Єгор.

Переможцями конкурсу серед здобувачів освіти ІІ курсу, група СШП-18, стали:

               І місце – Шипош Артем;

               ІІ місце – Желудько В`ячеслав;

               ІІІ місце –Точилкін Олексій.

    Проведення конкурсу професійної майстерності дало змогу оцінити рівень засвоєння програми і ступінь підготовленості здобувачів освіти до проходження виробничої практики на базовому підприємстві ПрАТ «Новокраматорський машинобудівний завод». Також проведені заходи затвердили те, що наявний у ДПТНЗ «Краматорський центр професійно-технічної освіти» парк металообробних верстатів та використання у навчальному процесі сучасних інформаційних технологій дозволяють підготувати висококваліфікованих та конкурентоспроможних робітників.

          Педагогічний колектив навчального закладу бажає здобувачам освіти подальших успіхів у навчанні та підвищенні професійної майстерності з обраної професії «Верстатник широкого профілю».

На Донеччині відбувся круглий стіл з дослідницько-експериментальної діяльності в ЗП(ПТ)О

На виконання річного плану роботи НМЦ ПТО у Донецькій області 17 грудня 2019 року за допомогою сучасної платформи ZOOMвідбулося засідання круглого столу педагогічних працівників, які ведуть роботу з дослідницько-експериментальної діяльності ЗП(ПТ)О Донецькій області.

         Захід відкрила, привітала учасників та оголосила програму методист НМЦ ПТО у Донецькій області Світлана Ревякіна і надала слово Тетяні Завальнюк, викладачу спецдисциплін Маріупольського вищого металургійного професійного училища. У своїй доповіді вона розповіла проелектронний підручник з професії «Машиніст крану металургійного виробництва», який максимально пристосований до потреб здобувачів та їх умов навчання, підвищує ефективність проведення занять та забезпечує якість знань.

Про апробацію електронного комплексу з підготовки молодших спеціалістів з предмета «Двигуни внутрішнього згоряння: автомобілі та трактори» розповіла МаринаДерев’яшкіна, викладач Маріупольського вищого металургійного професійного училища.

Ірина Орчелота, викладач Костянтинівського професійного будівельного ліцею  ознайомила з впровадженням методу проектів на уроках фізики, спрямованого на здобуття учнями знань у тісному зв'язку з реальною життєвою практикою, формування в них специфічних умінь і навичок завдяки системній організації проблемно-орієнтованого навчального пошуку.

Педагогічні працівники Селидівського професійного ліцею:  викладач зарубіжної літератури Алла Миронова та викладач історії Любовь Суверньова  розповіли про краєзнавчий проект «Мій край! Твоя історія жива». Від давнини до сьогодення». Мета проекту -  дослідити цікаві факти історії міста, досягнення селидівців, пробудити інтерес здобувачівдо історії та активізувати  їх пошукову роботу.

         Розробку електронного зошита та його впровадження в освітній процес під час підготовки кранівників розповіла Світлана Пічкур, викладач спецдисциплін Маріупольського професійного ліцею автотранспорту.

       Наприкінці заходу педагогічні працівники привітали з прийдешніми святами та  побажали  вдалого наступного року, натхнення в  роботі, сучасних та креативних учнів. 

Відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 22.11.2019 № 5/612-19 «Щодо проведення семінарів-тренінгів профорієнтаційного спрямування», з метою упровадження сучасних форм і методів профорієнтаційної роботи та популяризації робітничих професій «Кравець», «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів. Електрогазозварник», «Перукар (перукар-модельєр)», «Офіціант. Бармен», «Фотограф», Маріупольський професійний ліцей сфери послуг в період з 12.12.2019 по 16.12.2019 року провів профорієнтаційні тренінги у 9-11 класів у закладах загальної середньої освіти № 4, 18, 20, 21, 24, 25, 34, 42, 45, 47, 50, 52, 53, 63, 65, 67.

Майстри виробничого навчання та викладачі ліцею ознайомили здобувачів освіти з професіями та правилами їх вибору, провели анкетування та відповіли на питання.

Відеолітопис до 100-річчя Української революції 1917-1921 рр. «Махновський рух. Вірність «батька» в Україну» у Маріупольському професійному машинобудівному ліцеї

12.12.2019 р. у Маріупольському професійному машинобудівному ліцеї відбувся відкритий позакласний захід викладача суспільних дисциплін Л. Циганчук, присвячений 100-річчю Української національно-демократичної революції та махновського руху.

Суперечливих постатей в історії нашої країни чимало, особливо це стосується складного періоду історії України 1917-1921 р. р. Однією з таких постатей є особистість Нестора Махно. Досі багатьом «батько» Махно здається загадковим та незрозумілим.

Любов Циганчук разом з хлопцями групи № 12 «Електрогазозварник. Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів» намагалися відтворити події того часу та відповісти на запитання: хто ж він такий Нестор Махно?

Викладач розкривала різні періоди життя Нестора Махно: політичні відносини з отаманом Григорьєвим, події у нашому місті Маріуполі, роль «батька» в Українській революції, чим завершила цикл своїх заходів, присвячених100-річчю подій Української революції, які почала ще у 2017 році.

Хлопці відтворили події того часу у невеличкій виставі, в якій показали турботу та любов Нестора Івановича до українського народу, а запрошені «журналісти» висловлювали свою думку щодо постаті Нестора Махно.

Також відбулася дискусійна трибуна під назвою «Бути чи не бути…», на якій здобувачі освіти та присутні викладачі висловлювали свою думку щодо необхідності перевезення праху Нестора Махно до України із Франції.

Захід супроводжувався різноманітними відео – уривками художніх та документальних фільмів, новинами українських телеканалів – в яких були показані різні періоди життя Нестора Махно та доля його праху.

Наприкінці заходу всі присутні дійшли до висновку, що Нестор Махно, дійсно, є важливою постаттю в історії України, бо він боровся за інтереси трудового селянства та намагався зробити його життя кращим, його іменем названий цілий період в історії Української революції 1917-1921 р. р.

На Донеччині відбувся обласний семінар-практикум педагогічних працівників ЗП(ПТ)О з підготовки професій «Верстатник широкого профілю», «Токар», «Оператор верстатів з ПК»

13 грудня 2019 року Начально-методичним центром професійно-технічної освіти у Донецькій області проведено обласний семінар-практикум педагогічних працівників ЗП(ПТ)О з підготовки професій «Верстатник широкого профілю», «Токар», «Оператор верстатів з ПК» за темою: «Підготовка конкурентоспроможного робітника в ЗП(ПТ)О на модульно-компетентнісній основі». Семінар організовано і проведено на базі Краматорського вищого професійного училища – одного з найпотужних закладів професійної освіти Донецької області, який гостинно зустрів учасників та створив всі умови для проведення заходу. На прикінці грудня в Краматорськом вищому професійному училищі відчинить свої двері Навчально-практичний центр з підготовки професії «Верстатник широкого профілю».

Педпрацівники Маріупольського регіонального методичного обєднання приєднались до семінару за допомогою інтернет-платформи SKYPE.

Методист НМЦ ПТО у Донецькій області Тетяна Солодун відкрила захід, привітала учасників і ознайомила їх з програмою. В своїй промові методист розповіла про участь НМЦ ПТО в організації відбіркового етапу конкурсу професійної майстерності WorldSkillsUkraine, який з 13 по 15 листопада відбувся в місті Маріуполь, а також його результати, серед яких є й І місце за намінацією Токарні роботи – його посів здобувач освіти Краматорського вищого професійного училища. Арсеній Грущенко готується захищати честь і професіоналізм Донеччан на Всекраїнському етапі конкурсу WorldSkills у квітні 2020 року. Також повідомила про початок організації Всеукраїнського конкурсу професійної майстерності серед здобувачів освіти 2020 року.

Про враження, отримані від організації і проведення конкурсу WorldSkillsUkraine й участь у складі журі за намінацією Токарні роботи, розповіла присутнім Ірина Войтовська, викладач спецдисциплін Маріупольського професійного машинобудівного ліцею.

Марина Дерев’яшкіна, викладач спецдисциплін Маріпольського вищого металургійного професійного училища, повідомила про участь у складі творчої групи з розробки завдань для Всеукраїнського конкурсу професійної майстерності серед здобувачів освіти 2020 року. Засідання відбулось на передодні семінару в місті Запоріжжя. Марина Миколаїна представила креслення деталей і співвідношення кількості питань з предметів професійно-теоретисчної підготовки з професії «Верстатник широкого профілю».

Викладач спецдисциплін Краматорського вищого професійного училища Олена Рассошенко виступила з доповіддю про участь закладу у Всеукраїнському експерименті з впровадження в освітній процес елементів дуальної форми навчання, про досвід роботи й переваги впровадження.

Світлана Рибалко, майстер виробничого навчання Краматорського вищого професійного училища, розповіла про особливості організації виробничої практики здобувачів освіти закладу на підприємстві ПрАТ НКМЗ в умовах впровадження дуальної освіти. Своїм досвідом роботи також поділились майстри виробничого навчання ДПТНЗ «Краматорський центр ПТО» Ірина Оробець та Станіслав Стрельцов.

Заступник директора з навчально-виробничої роботи КВПУ Надія Шаповалова представила педагогічний портрет викладача предмета «Технологія верстатних робіт» Наталії Білик, яка в 2020 році атестується в комісії ІІІ рівня на присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії» і після закінчення теоретичної частини семінару-практикуму учасники мали змогу бути присутніми на відкритому уроці викладача за темою «Фрезерування поверхонь». Після закінчення уроку, під час його обговорення колеги відмітили високий методичний та професійний рівень його проведення.

По закінченні семінару учасники подякували адміністрації й колективу Краматорського вищого професійного училища за теплий прийом, затишну й дружню атмосферу, побажали закладу подальшого розвитку і процвітання й один одному успіхів в работі й професійного вдосконалення.

Проведення семінарів-тренінгів профорієнтаційного спрямування з учнями шкіл м. Маріуполя педагогічними працівниками Маріупольського професійного машинобудівного ліцею

На виконання листа департаменту освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації від 10.12.2019 року № 01-22/29-19/0/160-19 педагогічні працівники нашого ліцею з 09.12 по 13.12.2019 року провели у 8-11 класах шкіл м. Маріуполя перші профорієнтаційні тренінги з метою упровадження сучасних форм і методів профорієнтаційної роботи, популяризації робітничих професій: «Верстатник широкого профілю», «Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування», «Електрогазозварник. Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів», «Перукар (перукар-модельєр)», «Кухар, кондитер».

Під час зустрічі з учнями шкіл 19, 20, 34, 58 викладачі та майстри виробничого навчання ознайомили хлопців та дівчат із професіями, правилами прийому до нашого ліцею, надали інформаційні матеріали, крім того, здобувачі освіти шкіл виконали вправу «Квадрат» та відповіли на запитання анкети. Заходи пройшли у теплій та дружній атмосфері співробітництва.

       Сподіваємося, що нова форма робота з профорієнтації школярів допоможе їм усвідомлено підійти до вибору професії та обрати саме ту спеціальність, яка буде до душі та принесе успіх у майбутньому, а педагогічним працівникам професійних закладів освіти підійти по-новому до роботи з профорієнтації та популяризувати професії, яким навчають.

Вівторок, 17 грудня 2019 10:31

Профорієнтаційні тренінги в дії!

Профорієнтаційні тренінги в дії!

З 9 по 13 грудня 2019 педпрацівниками ДНЗ «Костянтинівське вище професійне училище» були проведені профорієнтаційні тренінги з популяризації професій «Кухар. Кондитер», «Перукар (перукар-модельєр). Манікюрник», «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів. Водій автотранспортних засобів», «Електрогазозварник. Контролер зварювальних робіт» у 8 – 11 класах закладах загальної середньої освіти м. Костянтинівська: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4, Іллінівський опорний заклад загальної середньої освіти з поглибленим вивченням іноземних мов іллінівської сільської ради Костянтинівського району Донецької області, Білокузьминівська загальноосвітня школа I-III ступенів Костянтинівської районної ради Донецької області.

MONnillcomsieneducnillnapnunillprofua bnillptoinuanillpedpressa