Четвер, 14 грудня 2017 12:54

«Андріївські вечорниці»

Просим всіх на наше свято,

 Превелике, пребагате,

Від зірниці до зірниці

Хай лунають вечорниці.


    13.12.2017 року в Маріупольському професійному ліцеї сфери послуг і торгівлі відбулась відкрита класна година «Андріївські вечорниці».

  Метою заходу стало поглиблювання  знань учнів про звичаї, обряди, що виробилися українцями впродовж століть, розкрити невичерпне джерело яскравої неповторності українського народу, його унікальної культури і високої духовності, сприяти вихованню любові до Батьківщини, патріотизму.

   Серед осінньо-зимових свят виділяється, мабуть, найцікавіше - день Андрія Первозванного, чи, як його ще називають у народі, Калита. Свято припадає на 13 грудня і є логічним продовженням молодіжних гулянь, де юнаки і дівчата шукали себе пару для майбутнього подружнього життя.

  Дівчата та хлопці групи № 1 професія « Кухар, кондитер» підготували відео презентацію про традиції свята, а також і самі, за допомогою літератури, намагались відтворити звичаї, які були традиційними на свято Калити.  Захід  вийшов дуже веселим, цікавим та колоритним.

Андріївські вечорниці— це веселе і колоритне дійство, жарти і сміх, який охоплює не тільки молодь, а й усіх. Збитки — жарти, пустощі, здебільшого хлопців, які дозволялись тільки в Андріївську ніч.

ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ТИЖДЕНЬ ПРАВА У КРАМАТОРСЬКОМУ ВПУ

       Відповідно до Указу Президента України від 8 грудня 2008 року № 1149/2008 «Про Всеукраїнський тиждень права» в Україні започатковано щороку проведення Всеукраїнського тижня права, зокрема Дня прав людини.

  У Краматорському вищому професійному училищі Всеукраїнський тиждень права відбувся з 04.12.2017 р. по 08.12.2017 р. Метою цього тижневика є формування в учнів уявлення про Загальну декларацію прав людини, розкриття значення Загальної декларації прав людини; сприяння розвитку компетенції учнів захисту прав, свобод і законних інтересів особи, правомірної реалізації їх громадянської позиції.

         Протягом тижня було проведено такі заходи:

-  03.12.2017 року учні Краматорського ВПУ взяли участь у ІІ (міському) етапі олімпіади з права.

- Впродовж тижня класними керівниками у всіх навчальних групах  проведена виховна година «Правовий статус людини», присвячена  проголошеннюЗагальної декларації прав людини.

-   06.12.2017 року на засіданні гуртка «Правознавець» на тему «Мої права», учні закріпили знання конституційних прав і свобод людини.

-  07.12.2017 року викладач  Громова О.Г. з метою виховання учнів у дусі рівноправності, поваги до людської гідності та Батьківщини провела  правовий брейн-ринг «Мої права – мої обов’язки».

-  07.12.2017 року викладач Макарова А.С. для учнів другого курсу провела круглий стіл «Я маю права», метою якого було усвідомлення учнями того, що важливими умовами існування демократичного суспільства є правова освіченість громадян, повага до прав  людини, толерантність, уміння знаходити компроміси.

- 07.12.2017 року для ознайомлення учнів з основними правами та свободами людини та громадянина, їх класифікацією в українському законодавстві проведена тематична лінійка «Мої права в моїй державі».

- 08.12.2017 року були підведені підсумки проведення Всеукраїнського тижня права. 

                                            

                           Громова О.Г., викладач Краматорського ВПУ

Тиждень права у ДНЗ «Маріупольський центр професійно-технічної освіти»

     З  6 по 12 грудня у ДНЗ «Маріупольський центр професійно-технічної освіти»  пройшов тиждень права.

Згідно з планом виховної роботи учні ознайомилися з виставкою книг по правам людини, які були подаровані учасникам тренінгу з правового дому Чернігівської області.

    12 грудня була організована зустріч з головою профспілкової організації ПРАТ «МК АЗОВСТАЛЬ» Лєховим М.П. та заступником голови профспілкової організації ПРАТ «МК АЗОВСТАЛЬ» Чеботок О.В., які ознайомили учнів випускних груп з правами майбутнього кваліфікованого спеціаліста ПРАТ «МК АЗОВСТАЛЬ» і звернули увагу на формування важливих якостей, необхідне для подальшого працевлаштування на  металургійний комбінат. Кращі  учні, лідери профспілкових підрозділів були нагороджені грамотами та грошовими преміями, а також всі учасники зустрічі отримала подарунки від профспілкової організації.

    Також, в рамках тижня Прав людини, та в рамках проекту "Протидія всім формам ксенофобії та забезпечення рівності, включаючи рівність осіб, які належать до меншин та вразливих груп" від громадської організації "Донбас SOS", 11 грудня соціальним педагогом Малюгою О.В. та учнями-активістами в ДНЗ "Маріупольський центр професійно-технічної освіти був проведений форум-театр.

         Робота правового Центру виявилася насиченою і цікавою, бо учні поновили свої знання права та обов’язки, підвищили правову культуру. 

СЕМІНАР ВИКЛАДАЧІВ ІСТОРІЇ ТА СУСПІЛЬСТВОЗНАВЧИХ ДИСЦИПЛІН МАРІУПОЛЬСЬКОГО РЕГІОНАЛЬНОГО ОБ’ЄДНАННЯ

12 грудня 2017 року в Маріупольському вищому металургійному професійному училищі в рамках атестації викладача вищої кваліфікаційної категорії, «старшого викладача» Гетман Алли Іванівни було проведено регіональний семінар на тему: «Формування гуманістичної складової громадянської компетентності учнів в процесі викладання суспільствознавчих дисциплін».

В заході  взяли участь десять викладачів історії та суспільствознавчих дисциплін Маріупольського регіону, методист НМЦ ПТО у Донецькій області Глобіна Ніна Сергіївна, в режимі онлайн - Бєлова Ніна Олександрівна, завідувач кабінетом виховної та інформаційної роботи НМЦ ПТО у Донецькій області.

Семінар складався з практичної та теоретичної частин.

Практична частина - відкритий урок  Гетман А.І. на тему: «Шлях України до Європейського союзу».

Мета уроку: Познайомити учнів з поняттям європейська інтеграція, з основними етапами становлення України, як повноправного члена світового співтовариства.  Розвивати громадянську позицію, вміння аналізувати події, вести дискусію, працювати в малих групах. Виховувати повагу до Європейських цінностей. Орієнтувати учнів на усвідомлення власної долі і значення в житті суспільства.

При проведенні уроку було використано: елементи проектної технології  (три творчих групи учнів презентували напрацьований ними матеріал у вигляді коротких повідомлень, відповідали на питання),  комп’ютерні технології (електронна презентація, відеоролики), інфографіка «Як все крутиться у Європейському Союзі», інтерактивний метод «Мікрофон», тест на комп’ютері при закріпленні нового матеріалу.

Мета уроку була досягнута. Присутні високо оцінили методичний рівень проведення уроку.

Теоретична частина розпочалася з  виступу завідувача кабінетом виховної та інформаційної роботи Бєлової Н.О., яка розповіла про теоретичні засади громадянської освіти в Україні.

Також з доповідями виступили:

Гетман А.І., викладач історії Маріупольського ВМПУ -  «Формування гуманістичної складової громадянської компетентності учнів в процесі викладання суспільствознавчих дисциплін».

Налицька Л.С., викладач історії Маріупольського ПЛ - «Інтерактивні технології – шлях до формування творчої та компетентної особистості».

Циганчук Л.О., викладач суспільствознавчих дисциплін Маріупольського МЛ - «Формування громадянсько-компетентністного підходу при викладанні правознавства у професійних навчальних закладах».

Теми доповідей  були актуальними. Велика увага приділялась формуванню компетентної особистості на уроках історії, правознавства.

Бєлова Н.О. та Глобіна Н.С. підбили підсумки семінару. Вони відзначили продуктивну роботу семінару викладачів історії та суспільствознавчих дисциплін Маріупольського об’єднання та високий методичний рівень проведення відкритого уроку викладачем Гетман А.І.

 

Екскурсія учнів Гірницького професійно-технічного училища в рамках співробітництва з роботодавцями

В рамках професійного тижня  в Гірницькому професійно-технічному училищі викладачами професійної підготовки та майстрами виробничого навчання організована та проведена   навчально-пізнавальна екскурсія до агрофірми «Світанок».

Учні І-ІІ курсу з професії «Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва, слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування, водій автотранспортних засобів «категорія «С»  змогли познайомитися з новітньою сучасною технікою, з якою будуть працювати на виробничій практиці, ознайомилися з господарством та його сучасними виробничими процесами на машино-тракторному дворі.

Їх увазі було представлено  багато зразків нової вітчизняної та зарубіжної сільськогосподарської техніки, комбайни «Нью-Холанд», сучасні обприскувачі, косарки, сівалки. Головний інженер господарства Сідаш М.М. продемонстрував учням технологічні процеси по ремонту автотракторних коліс, ресор. Учні разом з викладачами Крижановським Д.М., Довгоброд Л.В., майстером в/н Сосновик Л.С. ознайомилися з технологією робіт в токарному та зварювальному цеху.

Цікавою була інформація спеціалістів господарства, щодо використання енергонасичених тракторів фірми «Нью-Холанд», «Джондір», стернових сівалок, та с/г машин по обробітку ґрунту.

В ході екскурсії учні змогли переконатися, що їх професія значима, і вона надасть змогу знайти своє робоче місце і внести вклад в розвиток сільськогосподарського виробництва.

Тісна співпраця з замовниками дасть змогу покращити підготовку та зацікавити учнів оволодівати професією.

На Донеччині проведено «Педагогічну майстерню»

викладачів предмета «Електротехніка» з Он-лайн трансляцією

 

6 грудня 2017 року на базі Державного навчального закладу «Костянтинівське вище професійне училище» Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Донецькій області був проведений методичний захід «Педагогічна майстерня» викладачів предмета «Електротехніка» за темою: «Майстерність педагога – можливості без меж».

НМЦ ПТО у Донецькій області, працюючи над вирішенням  науково-методичної задачі «Підвищення ефективності професійного навчання шляхом оновлення змісту освіти та використання інноваційних технологій», продовжує впроваджувати у своїй діяльності інноваційні форми роботи з педагогами. Традиційним уже стало проведення нетрадиційних методичних заходів, де методисти Центру пропонують  педагогічним працівникам  провести час у атмосфері довіри, підтримки, комфортного та продуктивного спілкування.Такі форми вносять в роботу свіжі думки, нові ідеї, сприяють згуртуванню, мають значні переваги перед традиційними формами роботи. Їхня оригінальність, новизна, викликають інтерес та захоплення  у педагогів, що забезпечує гарний настрій та ефективну взаємодію.

На початку «Педагогічної майстерні» за традицією перед учасниками виступив директор ДНЗ «Костянтинівське вище професійне училище» Сергій Дорофеєв із доповіддю про історію закладу, сучасну роботу та плани на майбутнє, наголосивши на тому, що впровадження інноваційних технологій в освітній процес є пріоритетним напрямком роботи  училища, про що свідчать звіти про проведення відкритих заходів та уроків на сайті Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Донецькій області й «Професійна освіта Донеччини».

Подальшу роботу «Педагогічної майстерні» методист Центру Тетяна Солодун запропонувала у формі роботи малими групами. Учасники кожної групи написали на аркуші очікувані результати від проведення заходу, познайомились між собою, обрали провідного педагога, тобто капітана, потім представили себе перед аудиторією й назвали по одній визначальній рисі свого характеру, що стосується професії. Педагоги характеризували себе як відповідальних, дисциплінованих, креативних, вимогливих до себе й учнів, небайдужих, позитивних, сучасних, справедливих. Всі ці риси й визначають сучасного викладача, портрет якого склався в ході знайомства.

З метою створення в групах комфортної атмосфери, позитивного настрою та  сприянню згуртованості методистом було запропоноване педагогам провести розминку й перевірити себе в знаннях термінів з педагогіки та методики викладання виконанням інтерактивної вправи «Скласти пазли». Цією вправою учасники визначили такі поняття як: педагогічні інновації, педагогічна творчість, інтерактивне навчання, критичне мислення, мотивація, рефлексія, урок. Учасники груп обговорили визначення понять, які потім були озвучені капітанами. Обізнаність педагогів порадувала методиста близькістю до наукових визначень цих понять, які були продемонстровані в презентації.

Основною метою проведення таких методичних заходів є, насамперед, обмін досвідом роботи педагогів. Активність з цього питання приємно вразила. І дійсно, майстерності педагогів немає меж. Цей факт свідчить про те, що викладачі прагнуть вдосконалюватись, підвищувати рівень своєї професійної майстерності й компетентності.

Про досвід роботи з впровадження інноваційних технологій на уроках електротехніки для розвитку творчих здібностей учнів  розповіла викладач ДНЗ «Костянтинівське вище професійне училище» Наталя Каманова. Досвідом застосування нетрадиційних форм проведення уроків та позаурочних заходів поділився викладач Слов’янського багатопрофільного регіонального центру професійної освіти ім. Петра Кривоноса Роман Савва, для прикладу продемонструвавши презентацію з фото звітом проведення «Фото-кросу». Дуже цікавим видався досвід викладача ДНЗ «Дружківський професійний ліцей» Наталі Пімонової з використання проектних технологій на уроках електротехніки, яка наголосила, що метод проектів якнайбільше сприяє виявленню талановитих учнів і на закінчення доповіді продемонструвала презентацію проекту одного з таких учнів. Цікавим видався досвід впровадження інновацій при проведенні бінарних уроків викладача Лиманського професійно-технічного училища Валерія Ємельяненко. Досвідом використання ігрових методів на уроках електротехніки поділилась викладач Краматорського вищого професійного училища Катерина Нестюркіна і розповіла про те, що учні активніше й з інтересом готуються до уроку, знаючи, що урок буде в ігровій формі. Новою методичною розробкою уроку електротехніки з використанням ІКТ поділилась з колегами викладач Костянтинівського професійного будівельного ліцею Ірина Орчелота. Досвід використання тестових технологій при перевірці якості знань учнів на уроках електротехніки продемонструвала викладач ДПТНЗ «Краматорський центр професійно-технічної освіти» Людмила Донцова, яка була експертом при складанні тестових питань для проведення обласної олімпіади з предмета «Електротехніка».  

Майстерність педагога полягає не тільки в умінні викладати предмет, а й в майстерності вирішення педагогічних ситуацій. Тетяна Солодун навела приклади складних педагогічних ситуацій і надала рекомендації й поради стосовно їх вирішення.

Не менш важливою для педагога є майстерність запобігати емоційному вигоранню. Педагогічну діяльність можна віднести до розряду складних, стресогенних, найбільш напружених в психологічному плані, оскільки вона  пов'язана з роботою в системі "людина-людина" і припускає надання підтримки і допомоги підопічним. Методист розповіла про методи допомоги при синдромі емоційного вигорання та нескладні вправи для зняття емоційної напруги, які розраховані на 5 хвилин і педагоги можуть виконати на перерві.

Наприкінці заходу учасники поділились враженнями, визначили своє задоволення проведеним заходом позитивними СМАЙЛАМИ і виявили, що очікувані результати справдились і в деяких випадках перевершили. Педагоги висловили слова подяки НМЦ ПТО у Донецькій області за організацію заходу, а методист у відповідь сказала про те, що сама велика подяка – це бажання педагогів відвідувати наші заходи.

Учасники «Педагогічної майстерні» висловили слова щирої вдячності адміністрації ДНЗ «Костянтинівське вище професійне училище» за гостинність, створену комфортну атмосферу й побажали закладу подальшого розвитку, а один одному творчого натхнення й вдосконалення педагогічної майстерності.

Сторінка 1 із 202

MONnillcomsieneducnillnapnunillprofua bnillptoinuanillpedpressa